Paskutinį syk atnaujinta 2024-05-09
Automobilio padangas reikia keisti du kartus per metus. Nelaukite, kol pasnigs ar temperatūra pakils iki 25 laipsnių Celsijaus pavasarį. Jeigu pasnigus bus naudojamos vasarinės padangos, nebus reikiamo sukibimo su kelio danga, todėl automobilis gali slysti. Žieminių padangų naudojimas vasarą trumpina jų eksploatacijos laiką net 5 kartus. Padangų keitimas tik atrodo lengvas darbas. Tiesą sakant, reikia daug tikslumo, kai automobilio ratai balansuojami naudojant specialią įrangą. Kruopštumo reikia ir montuojant žemo profilio ar „Run Flat“ tipo (kurį laiką galima važiuoti su prakiurusia) padangas.
Ratų montavimas
Paslaugų aprašymas
Žiema, sniegas, apledėjusi kelio danga, prastas matomumas – važiuojant vasarinėmis padangomis sustoti laiku pastebėjus kliūtį nėra galimybės. Taip teigia Vokietijos automobilių klubas. Jeigu norite būti saugūs, keiskite padangas laiku, tinkamai jas sandėliuokite.
Net 92 procentai vairuotojų teigia, kad jie keičia padangas pasikeitus sezonui. Kada tai daryti? Kaip įvertinti automobilio padangų būklę? Ką kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti?
Kaip patikrinti padangų būklę?
Keisti padangas reikia prieš vasaros ir žiemos sezoną, o tikrinti jų nusidėvėjimą – reguliariai. Vis dėlto padangos dažniau keičiamos ne dėl sezono kaitos, o dėl nusidėvėjimo.
Pagrindinis padangų tikrinimo kriterijus yra protektoriaus gylis. Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad minimalus lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 milimetro. Ekspertai teigia, kad tiek yra per mažai. Ypač žieminėms padangoms.
Naujų padangų protektoriaus gylis yra apie 8 milimetrus. Galima daryti išvadą, kad protektoriui nusidėvėjus iki 1,6 milimetro padangos praranda gerą sąlytį su keliu. Gamintojai rekomenduoja keisti padangas, kai jų protektorius susidėvi iki 3 milimetrų.
Taip pat reikia atkreipti dėmesį į padangų pagaminimo datą. Padangos neturėtų būti naudojamos ilgiau nei 8 metus nuo jų pagaminimo datos. Net jeigu jų protektorius yra reikiamo gylio. Guma, iš kurios padangos yra pagamintos, kasmet tampa vis kietesnė, todėl prastėja padangos sukibimas su kelio danga, ypač kai ji yra šlapia. Padangos pagaminimo metai pažymėti ant šono. Pirmi du skaičiai nurodo, kurią metų savaitę jos buvo pagamintos, kiti du – gaminimo metus.
Be padangos metų ir protektoriaus gylio, dar reikia patikrinti pačią padangą. Ant padangos neturi būti įtrūkimų, iškilusių gumbų. Perkant naudotas padangas rekomenduojama jas patikrinti automobilių servise.
Kada reikia keisti padangas?
Padangas reikia keisti rudenį ir pavasarį, taip pat tada, kai yra nusidėvėjusios arba pažeistos. Jeigu kelio danga spalio ar lapkričio mėnesį yra šlapia, padengta sniegu ar apledėjusi, važiuoti vasarinėmis padangomis bus nesaugu. Ir atvirkščiai – važiavimas žieminėmis padangomis vėlyvą pavasarį bus sudėtingas, nes padangos per daug stipriai prilimpa prie kelio dangos ir daro vairavimą sunkesnį.
Padangos turi būti keičiamos ne tik pagal nustatytą grafiką, bet ir vertinant situaciją realiai: nebūtinai spalio mėnuo turi būti šiltas ar šaltas. Geriausia yra pasikliauti oro prognozėmis. Žieminės padangos į vasarines turi būti pakeistos tada, kai temperatūra siekia 7 laipsnius Celsijaus kelias dienas iš eilės.
Kaip keičiamos padangos?
Norint pakeisti padangas, reiks nuimti ratus. Padangos numontuojamos ir užmontuojamos naudojant tam skirtą įrangą. Padangos pripučiamos oro arba azoto. Automobilių mechanikai subalansuoja automobilio ratus ir patikrina ventilių sandarumą. Tuomet ratai sumontuojami atgal ir prisukami pneumatiniu veržliasūkiu, priveržiami reikiama jėga, naudojant dinamometrinį raktą. Ant kai kurių padangų yra nurodyta jos sukimosi kryptis, todėl sumontuotos padangos važiuojant į priekį turi suktis nurodyta kryptimi.
Pakeitus padangas, reikia patikrinti slėgį jose. Per žemas slėgis padangose pagreitina protektoriaus bei padangos šonų nusidėvėjimą, padidina kuro sąnaudas. Per didelis slėgis irgi nėra gerai, nes tada tik centrinė padangos dalis turi sukibimą su kelio danga. Laikui bėgant, ta dalis daugiausia ir nusidėvi. Rekomenduojama padangas pūsti pagal automobilio gamintojo nustatytas normas.
Žieminių ir vasarinių padangų skirtumai
Padangos skiriasi medžiagomis, naudojamomis joms gaminti. Žieminėse padangose yra daugiau gumos, taip pat sintetikos bei silicio dioksidų. Šios medžiagos leidžia padangoms išlikti minkštoms esant žemai temperatūrai. Jeigu oro temperatūra pakyla, tokios padangos tampa pernelyg minkštos ir dėvisi žymiai greičiau.
Žieminių ir vasarinių padangų protektoriaus gylis irgi skiriasi. Padangos, skirtos važiuoti žiemą, turi specialius griovelius, kurie užtikrina reikiamą sukibimą su slidžia kelio danga. Žieminės padangos turi daugiau ir gilesnių griovelių nei vasarinės. Jos turi didesnį sukibimą žiemą, bet mažesnį sąlytį su kelio danga vasarą, ypač kai važiuojate dideliu greičiu. Stabdymo efektyvumas taip pat sumažėja ant karšo ir sauso asfalto.
Žieminių padangų protektorius lietui lyjant gerai pašalina vandenį ir užsipildo sniegu žiemą tam, kad padidėtų stabdymo efektyvumas.
Padangų sandėliavimas
Padangų keitimo procesas nesibaigia tada, kai paliekate automobilių servisą. Jeigu norite naudotis padangomis ilgą laiką, jos turi būti tinkamai sandėliuojamos. Padangų negalima kabinti ant kablių, dėti vieną ant kitos, nes gali prarasti formą. Geriausia jas sandėliuoti vertikaliai – taip, kaip jos montuojamos ant automobilio. Rekomenduojama pakeisti jų stovėjimo poziciją bent kartą per sezoną.
Vis dažniau vairuotojai įsigyja du ratų komplektus. Tokiu atveju nereikia prieš kiekvieną sezoną permontuoti padangų. Užtenka pakeisti ratus ir patikrinti slėgį padangose. Ir jeigu papildomiems diskams reikia papildomų išlaidų, vėliau pinigų sutaupoma nebemontuojant padangų. Ratus galima sandėliuoti laikant juos ant specialių kablių arba sudėtus horizontaliai vieną ant kito. Padangų laikymo pozicija turi būti keičiama kas kelias savaites.